"Muzica este un raspuns caruia nu i se poate pune nicio intrebare!"
(Nichita Stanescu)
Opera Poze Personalitati Forum Contact
Stiri Opera Nationala
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
Opera Nationala Bucuresti Opera Nationala Bucuresti
Opera Comică pentru Copii Bucuresti Opera Comică pentru Copii Bucuresti
Opera Română Craiova Opera Română Craiova
Opera din Brasov Opera din Brasov
Teatrul National de Opera si Balet Constanta Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Opera Nationala Română Cluj-Napoca Opera Nationala Română Cluj-Napoca
Opera Nationala Română Timisoara Opera Nationala Română Timisoara
Opera Nationala Română Iasi Opera Nationala Română Iasi
Teatrul Național de Operă și Operetă "Nae Leonard" Galați Teatrul Național de Operă și Operetă "Nae Leonard" Galați
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Balet Sibiu Teatrul de Balet Sibiu
Teatrul National de Opereta Bucuresti Teatrul National de Opereta Bucuresti
Opera Maghiara din Cluj-Napoca Opera Maghiara din Cluj-Napoca
Opera Vox Cluj-Napoca Opera Vox Cluj-Napoca
Teatrul Muzical Ambasadorii Bucuresti Teatrul Muzical Ambasadorii Bucuresti
Festivalul Internaţional "George Enescu" Festivalul Internaţional "George Enescu"
Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva
Teatrul Stela Popescu București Teatrul Stela Popescu București
Filarmonica Sibiu Filarmonica Sibiu
Filarmonica "Paul Constantinescu" Ploiești Filarmonica "Paul Constantinescu" Ploiești
Artisti români Artisti români
Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Interviuri Interviuri
Alte articole Alte articole
Stiri opera Stiri opera
Stiri opereta si muzical Stiri opereta si muzical
Stiri balet Stiri balet
Stiri muzică simfonică Stiri muzică simfonică
Stiri concerte Stiri concerte
Stiri culturale Stiri culturale
Stiri teatru Stiri teatru
Stiri teatru pentru copii Stiri teatru pentru copii
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate
Teatrul de Revistă "Constantin Tănase" Teatrul de Revistă "Constantin Tănase"
Bancuri sofisticate :-) Bancuri sofisticate :-)

Prezentari opere Romania
Opera Nationala Bucuresti
Teatrul Liric "Elena Teodorini" Craiova
Opera din Brasov
Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Opera Nationala Romana Iasi
Opera Nationala Romana Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Opereta Bucuresti
Opera Comica pentru Copii Bucuresti

Stiri alte categorii
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
OperaRail 2019
OperaRail 2018
OperaRail 2017
OperaRail 2016
RomaniaRail 2015
ChinaRail 2015
OperaRail 2014
OperaRail 2024
OperaRail 2023
OperaRail 2022
OperaRail 2015
OperaRail 2021
OperaRail 2013
OperaRail 2012
OperaRail 2020
Artisti români Artisti români
Teodor Ilincai
Ludovic Spiess
Felicia Filip
Elena Mosuc
Angela Gheorghiu
Leontina Văduva
Cristian Mihăilescu
Ionut Pascu
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Oslo Operaen
Viena VolksOper
Viena StaatsOper
Budapesta Opera
Teatro Alla Scala Milano
London Royal Opera House
Munchen Bayerische StaatsOper
Teatro dell Opera di Roma
Arena din Verona
Stockholm Opera Regala
Festivalul Puccini
Ruse Opera
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate
Sofia Opera House

Everest, "Tosca" la Roma!

[ Autor Adrian Trasca ]

[ Din categoria Articole OperaNationala.ro ]
[ Subcategorie OperaRail 2019 ]
[ Subcategorie II Teatro dell Opera di Roma ]
[ Data articol: 2019-06-25 ]
[ Din localitatea Roma ]
[ Tara Italia ]

Everest, "Tosca" la Roma!

 3298 De obicei, aleg titluri mai lungi, mai complicate sau chiar două, uneori chiar trei titluri pentru articolele mele. Nu È™tiu cât de "gazetăresc" este - adică È™tiu: nu este! :-) - dar nu-mi pasă, vreau să scriu liber, nu strict după tipare. Revenind la prima idee, de această dată am ales un titlu simplu pentru că uneori simplu înseamnă puternic. Ca acum. "Tosca" la Roma e un fel de Everest al spectacolelor speciale. AcÈ›iunea operei se desfășoară la Roma... premiera a avut loc la Roma... o româncă, Haricleea Darclee, a fost în rolul principal... iar acum... aceleaÈ™i decoruri de la premiera absolută... la Teatro dell`Opera din Roma... de ziua mea... cu Aida mea... care avea doi ani È™i două luni atunci... la primul ei spectacol compus de "lentul" Puccini... Nu a lipsit nimic!

- Aida, zi "Buon giorno! "
- Buon gioono!
:-)

Un copil are doi părinți, iar în tradiția românească (şi nu numai) are şi doi naşi. În vara lui 2016 am venit la Roma pentru a vedea "Nabucco" şi la Verona pentru a vedea "Aida". Din acea călătorie a rezultat ea. Deci Aida mea are ca naş Teatrul de Operă din Roma, iar ca naşă, Arena din Verona! Sau invers! :-)


De ziua mea încerc să fac ceva deosebit. Nu întotdeauna reușesc, dar am câteva aniversări speciale. În ziua în care am împlinit 20 de ani am promovat în anul al doilea la facultate. :-) Am văzut "Traviata" a 41-a oară când am împlinit 41 de ani, am fost la Operă când i s-a acordat titlul doctor Honoris Causa Maestrului Ludovic Spiess, în alt an am urcat pe Cozia (pe vârful Cozia, nu pe mânăstirea Cozia :-) ), într-un altul am fost prima oară la Mânăstirea Dealu, acolo unde se află capul voievodului unificator Mihai Viteazu, apoi "My Fair Lady" la Brașov, am vizitat singur la mânăstirea Chiajna-Giulești (am împlinit 40 de ani în compania caprelor și țapilor de acolo :-) ) ) ) sau petreceri cu prietenii. (Și caprele alea tot la categoria "prieteni" intră. :-) ) ) )

În 2017 am urcat prima oară cu Aida pe "Tâmpa", la Brașov! A fost prima ei ieșire din București, prima ei excursie. Avea vreo 58 de centimetri și puțin peste 4 kilograme și jumătate, două luni și trei zile și evident că nu își mai amintește nimic.:-) Anul trecut am făcut doar o masă cu câțiva prieteni - nu, nu la propriu :-) - dar în acest an, 2019, am observat că de ziua mea este programată "Tosca" la Teatro dell`Opera di Roma!

- Aida, mergi cu Adi la "Tosca"?
- Niuu!
:-) ) )

Așa că am plecat de la București la Roma! :-) Nu, n-o oblig, dar știu că zice așa să mă necăjească, în dese rânduri mă întreabă ea când mergem la spectacole. Plus că atunci ea nici nu știa ce e "Tosca". :-)

- Aida, unde suntem noi acuma?
- ÃŽn avion!
- Și unde mergem noi acuma?
- La petacol!
;-)

Tătic zălud! :-)


Dimineața zilei spectacolului am început-o pe plajă, la Ostia. Astfel, Roma a intrat pentru mine în categoria orașelor "din mare, la operă". :-)
Și pentru Aida! ;-) Al doilea pentru ea, după Batumi, Georgia! ;-)

"Metouu mege pe șine"
Pe drum, în metrou - tutua, așa cum îi spunea înainte -, îi fredonez Aidei ariile importante din "Toscaaaa"... De fapt, încerc, deoarece, după două-trei acorduri la fiecare încercare, zice repede "Niu! Niu! Niu! Niu! " :-) ) )

Teatrul de Operă din Roma e uşor copleşitor. E mare, are patru rânduri de loje, 1600 locuri, dar în Italia mai toate teatrele de operă sunt mari, nu acesta e atuul lui, ci istoria sa. Iar la acest capitol, cel mai important eveniment a avut loc pe 14 ianuarie 1900, premiera operei "Tosca" de Giacomo Puccini în prezența marelui compozitor!

Am ajuns. Cum am intrat? Dacă ne lăsau cu Aida înăuntru, fiind așa mică (doi ani și două luni) ? Da, m-am gândit înainte că s-ar putea să nu ne lase să intrăm cu ea, dar acolo n-am stat să întreb, am intrat cu ea în brațe ca și când ar fi fost cel mai firesc lucru din lume! :-) Sunt curios dacă Aida este cel mai tânăr spectator al Operei din Roma vreodată (astăzi este, cu siguranță), dar nu am cum să aflu. Am întrebat (prin email), dar nu mi s-a răspuns. În orice caz, este unul dintre cei mai tineri. Dilema era dacă va fi și cuminte, dacă va tăcea, dacă va asculta, deci dacă va fii în sală și la final...

E naiv cine crede că o poți obliga pe Aida să facă altceva decât ce vrea ea! Mai ales să tacă! :-) Așa că a urmat... o nouă probă a focului! Prima fusese cu doar 11 zile în urmă, la Opera Națională din București, a mai fost o alta la Opera din Brașov cu doar 3 zile înainte, dar la ambele opera era "Traviata", pe care o văzuse relativ recent de două ori la Craiova, știam cum reacționează, așa că nu eram prea îngrijorat. Acuma, însă, era prima oară la Puccini și încă în ditamai teatrul de operă - practic, cel mai important teatru de operă în care am dus-o! - Acum, când mă uit puțin în urmă, mi se pare cam nebunie! -, operele lui Puccini sunt mai lente, mai profunde, nu ca ale lui Verdi, des săltarețe, și mi-era teamă că nu va tăcea, așa cum în ultimul act din "Traviata" (care are un ritm asemănător cu operele lui Puccini!! ) a vrut la Craiova să urce pe scenă să salveze tița / fetița! :-) Plus că nici la la "fom" / telefon nu a avut răbdare să asculte vreo arie...


Înainte de spectacol, i-am cântat Aidei "Recooondita-aarmoniiia"... iar ea mi-a răspuns ferm "Niu! Niu! Niu! Niu! " :-)
Acum, însă, e vrăjită!

"Aida, tati cântă frumos?"
"Niu! " :-)

"Recooondita-aarmoniiia
di bellezze diveeersee!
E bruuna Flooriaa
L`ardente amante mia... "


Şi, nu peste multă vreme, îşi face apariția... Haricleea Darclee!

Da, ştiu, nu este ea! Dar mi-am imaginat că este ea! Şi, undeva într-o lojă, în dreapta, Giacomo Puccini! De această dată sigur pe el şi pe creația sa!

La îmbrăcăminte şi alură, soprana seamănă cu prima interpretă a Floriei. Şi ceilalți păstrează linia de secol vechi, Mario e în gri, cu "marginile" hainelor terminate cu ondulații negre, pantaloni bleumarin, cizme negre. Angelotti nu pare evadat, are mantie bleumarin, vestă muştar, pantaloni bleu închis, ciorapi lungi. Sacristanul şi ceilalți preoți sunt în roşu de la brâu în jos şi alb în sus, având cuşmele roşii.

Decorurile sunt aparent simple, fiind reprodus interiorul bisericii Sant`Andrea della Vale. Pereții albi ușor spre gri, de marmură, înalți, depășesc marginea de sus a scenei. În dreapta e o mică fântână rotundă mică, care este baza unei statui. În stânga se află un podium de lemn și tabloul la care lucrează Cavaradossi, care înfățișează o Maddalena rugându-se.

Traducerea e pe un ecran negru, sus, deasupra scenei, întâi în engleză, surprinzător, apoi în italiană. Aida nu ştie nici una, nici alta, aşa că nu contează ordinea. :-)

Aida e vrăjită până iese Tosca prima oară din scenă, moment în care vrea la mami. Când Scarpia scoate eventaiul, Aida nu mai are stare, se fâțâie, mă vede că scriu, îmi ia pixul, "scrie" şi ea, dar tace!

"Va, Tosca! "
În spate defilează soldați îmbrăcați în roşu, galben închis şi albastru, aşa cum se văd şi în zilele noastre la Vatican. Apoi apar preoții în alb sus şi roşu jos, urmați de papă.
"Toscaa, mi fai dimenticare Iddio! "


Imediat cum se termină muzica, Aida zice "Î-î-î! " şi dă din mână să înceapă iar! :-) Îi spun că este pauză. Vine la noi o doamnă și spune... că o deranjează Aida! "N-a scos niciun sunet! " îi zic! "Da, dar stă în picioare și nu văd bine de ea! " (Dialogul a fost în engleză.) Îi spun că Aida în picioare e mai scundă decât mine stând, dar o ține una și bună, deși rândul doamnei era la peste un metru în spatele nostru, după culoarul de trecere al spectatorilor! Pe interior mă întreb cum o să rezolvăm decent problema, timp în care vine o plasatoare și rezolvă conflictul, întrebându-ne dacă nu vrem să mergem la lojă. Inițial vreau să-i spun să o trimitem pe doamna la lojă, dar apoi mă gândesc că avem mai mult spațiu, distanța față de scenă e cam aceeași, și accept... iar acum mă gândesc... o fi aceeași lojă în care a stat la premieră Giacomo Puccini? :-)

Aida nu vrea să mergem la orchestră, aşa că ieşim în foaier, acolo unde primeşte complimente în engleză şi în italiană!
"- She is so cute! How old is she? (Ea este așa de drăguță! Ce vârstă are?)
- Two years and two months! (Doi ani și două luni! )
- Oau! And what`s her name? (Oau! Și care este numele ei?)
- Aida!
- Aidaaa!?! "
:-)


Începe actul al doilea. Aida cere bisite (biscuite). :-) Papă şi este foarte atentă la scenă, adică la oficiul lui Scarpia din Palazzo Farnese. În stânga e o fereastră imensă, de vreo 5 metri, împărțită în 4 linii și 3 coloane, iar lângă ea este o oglindă la fel de înaltă. În dreapta se află o oglindă identică, dar în locul ferestrei este un zid bleu cu modele în mijlocul căruia se află o ușă. Spatele scenei pare fără sfârșit. O arcadă mare cam prin mijlocul scenei, apoi tavanul care are o pictură încadrată într-un roă, und, apoi o altă arcadă mai mică, după care, mai în spate, se zărește o intrare cu tocurile de piatră, în interiorul căreia e o coloană încadrată parcă de o pictură bleu și infinită.

În stânga e masa lui Scarpia, cu câte un scaun mare de fiecare parte, iar în dreapta o canapea crem cu margini și picioare maro, ca și scaunele. Scarpia e în negru, clasic - doar imită originalul! - perucă albă, manşete albe. Mario e legat la mâini la spate şi are cămaşă albă, pantaloni gri şi cizme negre. Floria e în rochie bleu, lungă, contrar aşteptărilor mele de a o vedea în roşu.

"Dov`e Angelotti?" - Unde e Angelotti?"
Tempoul creşte, creşte, creşte, Aida dirijează pe muzică! ;-)

Mario a fost dus afară pe uşa din dreapta. E adus acum de acolo, având sânge pe gât şi pe cămaşă, şi aşezat pe canapea. Floria e lângă el.

"Nel pozzo del giardino! Va, Spoletta! " - "La puțul din grădină mergi, Spoletta! "

Haricleea Darclee nu e singura legătură a operei cu România. Michael (Friedrich Benedikt Freiherr) von Melas, cel înfrânt de Napoleon, s-a născut ori în Sighișoara, ori în actualul sat Roadeș din comuna Bunești, județul Brașov! Bătălia de la Marengo (localitate aflată lângă orașul Alessandria, regiunea Piemont, undeva între Torino și Milano), cea la care se face referire în operă, a avut loc pe 14 iunie 1800, deci, dacă se mai aștepta exact 5 luni, premiera absolută ar fi avut loc la fix 100 de ani de la desfășurarea evenimentelor!

"Vittoooria! Vittooooria! "
Un dos de palmă şi un cap în gură îl doboară pe Mario, care e dus iar în camera de tortură.

"E l`altro prigionier?"
Aida se aşează cu spatele la scenă, cu capul pe pieptul lui mami. Apoi se uită ochi în ochi şi se joacă nas în nas cu mami. :-) Uneori întoarce capul spre scenă, când se aude bătând tamburul, de exemplu.

Linişte deplină. Sala operei, o imensitate întunecată, luminată doar dinspre scenă. Apoi... Haricleea!
"Vissi d`arte! Vissi d`amore! "
Aria compusă de Puccini la sugestia Haricleei Darclee - sau, după unele surse, chiar pentru ea!
Aida, la final, aplaudă!

Când Scarpia scrie biletul, Aida îmi ia mâna într-a ei.
"Questo e il bacio di Tosca! " - Îmi dă mâna la o parte şi o ia pe a mamei. :-)

Scarpia a căzut artistic, întins pe spate cu brațele depărtate în laterale. Tosca îi pune sub brațul stâng o candelă, dar deasupra celui drept pe cea de a doua!
Lasă crucea pe fața lui.
"E avanti a lui tremava tutta Roma! "
"Și în fața lui tremura toată Roma! "


La pauză, Aida primeşte alte complimente bilingve :-) - cele mai multe în limba lui Puccini - dar se uită cu atenție şi teamă la oamenii care se apropie de ea. "Carina, sei bellissima! ", "Meravigliosa! " ("Scumpo, ești foarte frumoasă! ", "Minunată! ") Cineva ne întreabă "E la prima volta?" ("E prima oară (la spectacol) ?") "Noo! E la ventinove volta! " ("Nuu! E a 29-a oară! ")

"She`s adorable! " - "E adorabilă! "

Ne plimbăm prin foaier, fuge singură printre oameni, urcă nişte trepte cu mami sau cu mine de mână, se opreşte şi sare pe ambele picioare ("Sae Aida! " zice! :-) ), iar spre finalul pauzei, la etajul 1, găsim un pian - instrument muzical inventat în Italia ;-) -, îi ridic capacul de deasupra claviaturii, o aşez pe scaun şi ea apasă veselă câteva clape. :-)


Actul al treilea. 18 iunie 1800, dimineața. (Inițial scrisesem "15 iunie 1800", dar am citit că Victor Sardou, autorul nuvelei după care s-a inspirat Giacomo Puccini, a stabilit zilele desfășurării evenimentelor pe 17 și 18 iunie 1800. De ce, dacă bătălia de la Marengo a avut loc pe 14 iunie? Deoarece în acea vreme nu circula Freccia Bianca sau vreun Regionale Veloce și au fost necesare 3 zile pentru a sosi vestea de la Marengo la Roma, 600 de kilometri.)

Decor bleu. În spate se vede Vaticanul, dar parcă mai îndepărtat decât e în realitate. Ce mi-a plăcut mult era un deal relativ aproape de San Pietro, aflat în stânga, pe care erau câteva case şi câțiva copaci, probabil cum arăta acea zonă a Romei prin 1800, maxim 1900. (Acum acolo e Piazza Garibaldi, cu statuia acestuia privind de sus oraşul.) În stânga scenei e un intrând maro, cu arcadă. Şi se aud şi un fel de talăngi!

"Io di` sospiri" e cântat din mijlocul orchestrei, nu de pe scenă sau din laterale! Pe scenă e un soldat cu tunică verde-închis cu roşu şi pantaloni albi, având o caschetă cilindrică tot verde. Vine un nene în maro, ținând un felinar.


Se aud acordurile ariei magice! Am folosit expresia aceasta de mai multe ori şi în acelaşi context, dar acum pare cea mai potrivită utilizare! Spre încântarea mea, Aida se trage de bara lojei şi se uită pe scenă! Pare vrăjită! Eu sunt, cu siguranță! De două ori! ;;)

Intră soldații. Mario e încadrat de ei.

"E lucevann llle stelllee... "

Trăiesc un vis! "E lucevan le stelle! " la Teatro del`opera di Roma! Şi de ziua mea! Şi visul e complet, Aida e atentă, chiar dacă, de la mami din brațe, mai pune picioruşele pe bara de metal a lojei! :-)

"E non ho amatoooo mai tantoo la viiiitaaa! Tantooo la viiitaa! "
"Şi nu am iubit vreodată mai mult... vreodată mai mult... viiiaaațaa! "


"O, dolcí maani! "
Tosca are rochia bleu din actul al doilea, plus o mantie neagră.
Aida se leagănă în brațe la mama! "În brațele mamei", mă corectez repede, de teamă să nu mă corecteze iar! :-) Da, am scris "iar"! :-) Mai cască, o mai trage de păr, dă din cap, bea apă, se trage de bară să vadă mai bine scena. Dirijez, ea mă imită. :-) "Come la Tosca in teatro! " "Non ridere! " "Cosi?" "Cosi! "

Începe finalul, Aida e atentă iar. Acum nu sunt surprins, am trişat înainte :-) , i-am pus de vreo două ori să asculte finalul (cu Angela Gheorghiu în rolul principal).

Opt soldați în stânga, plus comandantul, Tosca e în stânga, ascunsă de ei, dar vizibilă de către public, Mario e în dreapta.

"Com`e bello il mio Mario! "

"Fuoco! "

Un soldat vrea să îi tragă un glonț în cap prăbuşitului Mario, comandantul îl opreşte. Plutonul de execuție pleacă.

"Mario! Su! Presto! Andiamo! Su! Su! "

Floria fuge în spatele scenei, acolo unde se vede bordura lată a marginii castelului Sant`Angelo.

"O, Scarpiaa, avaanti al Diooo! "


"Tutto a posto! Aida fu belissima! Saluti da Teatro dell`Opera di Roma! "


După două zile, în tradiționalul meu anual "giro" prin Roma - din 2010, în fiecare an îmi rezerv cel puțin o zi pentru o plimbare prin Roma -, așa cum îmi propusesem cu mulți ani în urmă pentru ziua în care aveam să văd "Tosca" la Roma ;-) - am fost la biserica Sant`Andrea della Valle (acolo unde are loc acțiunea din actul 1), la palazzo Farnese (unde se desfășoară actul al 2-lea) și la castel Sant`Angelo (locul actului al 3-lea)! Seara s-a încheiat cu un alt spectacol de operă, dar în camion, "Figaro" (după "Bărbierul din Sevilia"). ;-)


- Aida, ți-a plăcut "Tosca"?
- Da!
;-)

- Aida, îți cântă Adi arii din "Tosca"?
- Niuu!
:-) ) )


Distribuția:
Floria Tosca: Monica Zanettin
Mario Cavaradossi: Stefano La Colla
Baronul Vitellio Scarpia: Gevorg Hakobyan
Cesare Angelotti: Luciano Leoni
Eusebe, paracliserul: Domenico Colaianni
Spoletta: Saverio Fiore

Dirijor: Stefano Ranzani / Jordi Bernàcer
Regizor: Alessandro Talevi
Director de cor: Roberto Gabbiani
Decoruri: Adolfo Hohenstein, refăcute de Carlo Savi
Costume: Adolfo Hohenstein, refăcute de Anna Biagiotti
Lumini: Vinicio Cheli

Nota actuala: 9.5 (din 2 note acordate) - Acorda o nota!



Alte titluri din aceeasi categorie

08-03: British Figaro la ENO
ENO. English National Opera. Opera Națională Engleză. Coliseum. 2500. Londra. Anglia. Marea Britanie.

ENO, English National Opera, Opera Națională Engleză, își desfășoară activitatea în Coliseum. Coliseum, nu Colosseum. Sa ... [ continuare ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

19-01: O iadă la Târgu Jiu. Poarta pupăcioșilor
Târgu Jiu, 9 mai 2021

Avizi de spectacole după noua închidere a teatrelor din martie-aprilie 2021, fiind și la Craiova, n-am ezitat, eu și Aida, pe la jumătatea lui mai și am plecat la Târgu Jiu pentru a vedea "Iedul cu trei ca ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

28-12-2023: Aida, prima oară în Teatrul Național din Craiova! La mine în inimă e Bebe!
Craiova, 14 februarie 2021

Inițial am zis că scriu despre acest spectacol. Apoi că nu scriu. Apoi iar că scriu. Apoi iar că nu scriu! :-) Și, după cum se vede, scriu! :-) Mai mult despre Aida, fetița mea de "tei ani și luni" a ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

28-12-2023: Sonați la Varna, murați s-o vadă pe Sonia. Caută să nu fi idiot!
Ora 21:35: Oamenii stau cu umbrele în fața teatrului și așteaptă să intre la spectacol ... deși PICURĂ !!!
Ora 21:36: Intrăm. Găsim câteva locuri.
Ora 21:36: Aida stă la maică-sa în brațe, Mihai la mine.
Ora 21:37 ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

28-12-2023: Verona Traviata 2021. Adio del cușino!
După ce în vara pandemică a lui 2020, Fondazione Arena di Verona a reușit să realizeze o mică stagiune - cu o singură operă ("Gianni Schicchi") și, în rest, concerte, în 2021 a revenit la normal, spectacolele prezentate fiind cele programa ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

In constructie
Româna English Italiana Deutsch Français Español
Optiuni
Articole recomandate
Autori articole
Traducatori
Linkuri opera
Linkuri utile
Program lunar
Harta opere Romania
Orase stiri opera
Harti website
Website-ul in Romania
Website-ul in Europa
Website-ul in Asia
Website-ul in Africa
Website-ul si Angela Gheorghiu
Website-ul si Elena Mosuc
Website-ul si Teodor Ilincai
Imagini opere
Wallpapere opere
Opere din lume
Opere din Europa de Est
Opere din Europa de Vest
Opere din Europa de Nord
Opere din Africa
Opere din Asia
Opere din Australia
Opere din America de Nord
Opere din America de Sud
Atentie!
Meditatii
Meditatii Cazare Sondaje Meditatii Universitatea Craiova Dictionar Creare site

Website despre teatrele de opera si opereta din Romania si Europa

© Opera Nationala RO 6 noiembrie 2009 - Prezent

Dictionar   Meditatii   Creare site