Opera Poze Personalitati Forum Contact
Stiri Opera Nationala
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
Opera Nationala Bucuresti Opera Nationala Bucuresti
Opera Română Craiova Opera Română Craiova
Opera din Brasov Opera din Brasov
Opera Nationala Română Cluj-Napoca Opera Nationala Română Cluj-Napoca
Opera Nationala Română Iasi Opera Nationala Română Iasi
Opera Nationala Română Timisoara Opera Nationala Română Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Balet Sibiu Teatrul de Balet Sibiu
Teatrul National de Opereta Bucuresti Teatrul National de Opereta Bucuresti
Opera Comică pentru Copii Bucuresti Opera Comică pentru Copii Bucuresti
Opera Maghiara din Cluj-Napoca Opera Maghiara din Cluj-Napoca
Opera Vox Opera Vox
Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti
Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva
Artisti români Artisti români
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Interviuri Interviuri
Alte articole Alte articole
Stiri opera Stiri opera
Stiri balet Stiri balet
Stiri muzică simfonică Stiri muzică simfonică
Stiri concerte Stiri concerte
Stiri culturale Stiri culturale
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate

Prezentari opere Romania
Opera Nationala Bucuresti
Teatrul Liric "Elena Teodorini" Craiova
Opera din Brasov
Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Opera Nationala Romana Iasi
Opera Nationala Romana Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Opereta Bucuresti
Opera Comica pentru Copii Bucuresti

Stiri alte categorii
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
ChinaRail 2015
OperaRail 2015
OperaRail 2014
OperaRail 2013
OperaRail 2012
OperaRail 2019
OperaRail 2018
OperaRail 2017
OperaRail 2016
RomaniaRail 2015
Artisti români Artisti români
Teodor Ilincai
Ludovic Spiess
Felicia Filip
Elena Mosuc
Angela Gheorghiu
Leontina Văduva
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Stockholm Opera Regala
Festivalul Puccini
Ruse Opera
Oslo Operaen
Viena VolksOper
Viena StaatsOper
Teatro Alla Scala Milano
London Royal Opera House
Munchen Bayerische StaatsOper
Arena din Verona
Budapesta Opera
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate
Sofia Opera House
Xxx Xxx
Hedeland Opera
Hedeland Opera

Detalii stire 502

Irina Iordăchescu:„Am avut de suferit din cauza numelui pe care îl port“

[ Din categoria Interviuri ]
[ : 2009-01-05 ]
[ Din localitatea Bucuresti ]
[ Tara România ]
 502 Muzica este cea mai puternică genă în familia sopranei Irina Iordăchescu. Artista vorbeşte la persoana întâi despre bucuriile şi avatarurile ei.

Un rol principal la operă, la Scala din Milano, la vârsta de 30 de ani, fără să fi avut impresar, reprezintă cea mai mare realizare a Irinei Iordăchescu. Doar mama şi logodnicul ei îi erau familiari acolo, în publicul din sală.

- Scala din Milano este pentru o soprană ca Everestul pentru alpinist. Care a fost drumul tău spre culme?

- În 2004 am trimis Maestrului Fabio Vacchi, celebru compozitor italian, un CD-promo cu selecţiuni din apariţiile mele pe scenă. M-a contactat imediat şi mi-a propus să-i interpretez în premieră mondială lucrarea abia compusă, „Cjante“, la Festivalul de la Udine „Mittlefest“, dirijată de Maestra Claire Gibault, pe atunci asistenta marelui dirijor Claudio Abbado.

Concertul a fost un succes şi maestrul Vacchi mi-a spus, înainte să ne despărţim, că vrea să fac parte din distribuţia operei „Teneke“ pe care Scala din Milano o va monta în 2007. Eu am acceptat emoţionată, dar... n-am crezut o secundă că aşa ceva ar fi posibil! A fost! În ianuarie 2007 am primit telefon de la secretariatul Scalei şi am fost programată pentru audiţie, în faţa juriului din care făceau parte directorii Scalei şi maestrul Roberto Abbado, cel care a şi dirijat producţia.

- Ce şanse are un artist liric român să facă o carieră internaţională?

- Fără un impresar influent... mai deloc! Cel mult te poţi angaja la un teatru mare sau de categoria a doua din străinătate, în care să cânţi ani de zile roluri secundare şi rarisim unul principal. Este important să-ţi găseşti un impresar, să te prezinţi la concursuri - eu am şapte premii internaţionale -, să trimiţi materiale promo peste tot.

Aşa am obţinut cele două contracte pe roluri principale, cel de la Scala şi cel de la Ravenna Festival, în rolul Irenei din opera „Il Ritorno di Don Calandrino“ de D. Cimarosa, dirijat de maestrul Riccardo Muti... Dar această profesie este „grea“ şi din alt punct de vedere: costurile deplasărilor internaţionale pentru o audiţie sau un concurs, rochiile de scenă atârnă greu în bugetul unui tânăr artist.

- Tatăl tău, baritonul Dan Iordăchescu, este unul dintre reprezentanţii generaţiei de aur a liricii româneşti. Ce efect a avut asupra ta?

- Aici se atinge un subiect sensibil... Am avut şansa să mă nasc într-o familie în care muzica de operă răsuna în jurul meu. Mama, tot artistă, a făcut parte din corul de copii al Radiodifuziunii şi mai târziu a fost prezentatoare de emisiuni pentru copii la TVR. Sunt recunoscătoare pentru exemplul profesional tatălui meu şi profesoarei mele, doamna Maria Slătinaru Nistor.

Al doilea aspect, mai puţin plăcut, priveşte anumite antipatii care nu s-au stins încă între tatăl meu şi unele persoane din România (în străinătate, cei care l-au cunoscut i-au păstrat o imagine minunată) şi care mi-au fost transferate mie. De multe ori am avut de suferit din cauza numelui pe care îl port, dar sper, în timp, ca aceia despre care vorbesc să realizeze că nu doresc decât să fiu acolo unde merit, prin munca şi talentul meu. Pentru asta stau la dispoziţie cronicile şi mărturiile unor nume importante din lumea muzicală internaţională.

- Cele două surori ale tale au moştenit şi ele “morbul” muzicii?

- Da. Cea mare, Cristina, mezzosoprană, a fost solista ONB şi cântă pe scenele din Luxemburg, Italia, România. Am cântat împreună cu tatăl nostru de multe ori şi am înregistrat şi un CD. Cealaltă soră, Raluca, trăieşte în Los Angeles de zece ani. Şi ea avea voce şi talent actoricesc - a jucat în două filme regizate de Cristiana Nicolae -, dar nu acesta a fost drumul ei. Acum, ea şi soţul ei conduc câteva restaurante.

- Şi logodnicul tău are „gene“ muzicale?

- Eu şi Cătălin (Vasiliu, tenor - n.r.) am fost colegi la Academia de Muzică şi am avut ocazia să cântăm împreună. Este important ca şi partenerul de viaţă să fie tot artist: nu mai este nevoie de cuvinte, totul se simte, se prevede, se face fără explicaţii.

- De curând, ai avut premiera spectacolului „Boema“. Ce aduce nou?

- Spectacolul semnat de maestrul Ionel Pantea aduce prospeţimea unor interpreţi tineri, mai multă culoare şi viaţă prin costumele minunate şi prin mici accente puse pe charisma simpaticului cuplu Musetta-Marcello, aduce mai mult optimism în momentele poate cele mai triste şi lipsite de speranţă din text sau în muzica lui Puccini! Veniţi la Operă, veţi pleca de acolo fericiţi!


Nota actuala: 9 (din 1 note acordate) - Acorda o nota!



Alte titluri din aceeasi categorie

21-04-2017: Tulburătoarea poveste a sopranei de la Opera Iași. A învins depresia și cancerul!
Ana Maria Donose a luat primele lecţii de muzică de la bunicul ei, cel care l-a învăţat să cânte pe patriarhul Daniel. A ratat un contract la Covent Garden pentru că era prea tânără. S-a luptat cu depresia # ... [ continuare ]
[ Autor Marius Margineanu ]
Din categoria Interviuri

16-12-2014: Elena Moșuc: „Ce îmi mai doresc? Să cânt roluri cât mai complexe!”
Un interviu realizat la Berna cu soprana ieșeană, de 23 de ani membră a companiei Operei din Zürich.

Presa din Elveția nu s-a sfiit să o compare cu Diva divelor, Maria Callas, nu doar pentru că și Cal ... [ continuare ]
Din categoria Interviuri

26-09-2014: Gânduri ale lui Ştefan Ignat
Ştefan Ignat este un nume cunoscut iubitorilor de operă, baritonul interpretând peste 50 de roluri principale. De curând, prim-solistul Operei Naţionale din Bucureşti a primit Premiul LyaHubic, ca o recunoaştere a activit ... [ continuare ]
[ Autor Andrei Tinu ]
Din categoria Interviuri

26-03-2014: Soprana Felicia Filip reinventeaza fiecare reteta
Un artist adevarat pune suflet in tot ce face si incearca sa reinventeze orice lucru atinge, asta chiar si in bucatarie. Soprana de renume mondial, Felicia Filip, a impartisit cateva dintre secretele sale culinare.

Felicia Filip este ... [ continuare ]
Din categoria Interviuri

18-02-2014: Interviu cu tenorul Teodor Ilincăi
Tenorul şi poetul Teodor Ilincăi, din 2009 este oaspete al marilor scene europene. A debutat la Hamburg în opera "Macbeth" de Verdi, apoi a urmat Viena, Londra, Berlin, Paris şi lista ar putea continua. Astăzi tânărul solist ... [ continuare ]
[ Autor Irina Hasnaş ]
Din categoria Interviuri

In constructie
Româna English Italiana Deutsch Français Espańol
Optiuni
Articole recomandate
Grup stiri opera
Autori articole
Traducatori
Linkuri opera
Linkuri utile
Program lunar
Harta opere Romania
Orase stiri opera
Harti website
Website-ul in Europa
Website-ul in Asia
Website-ul in Romania
Website-ul si Angela Gheorghiu
Website-ul si Elena Mosuc
Website-ul si Teodor Ilincai
Imagini opere
Wallpapere opere
Opere din lume
Opere din Europa de Est
Opere din Europa de Vest
Opere din Europa de Nord
Opere din Africa
Opere din Asia
Opere din Australia
Opere din America de Nord
Opere din America de Sud
Atentie!
Meditatii
Meditatii Cazare Sondaje Meditatii Craiova Dictionar Creare site

Website despre teatrele de opera si opereta din Romania si Europa

© Opera Nationala 2010 - Prezent

Dictionar   Meditatii   Creare site