Opera Poze Personalitati Forum Contact
Stiri Opera Nationala
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
Opera Nationala Bucuresti Opera Nationala Bucuresti
Opera Română Craiova Opera Română Craiova
Opera din Brasov Opera din Brasov
Opera Nationala Română Cluj-Napoca Opera Nationala Română Cluj-Napoca
Opera Nationala Română Iasi Opera Nationala Română Iasi
Opera Nationala Română Timisoara Opera Nationala Română Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Balet Sibiu Teatrul de Balet Sibiu
Teatrul National de Opereta Bucuresti Teatrul National de Opereta Bucuresti
Opera Comică pentru Copii Bucuresti Opera Comică pentru Copii Bucuresti
Opera Maghiara din Cluj-Napoca Opera Maghiara din Cluj-Napoca
Opera Vox Opera Vox
Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti Grand Cinema Digiplex Baneasa Bucuresti
Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva
Artisti români Artisti români
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Interviuri Interviuri
Alte articole Alte articole
Stiri opera Stiri opera
Stiri balet Stiri balet
Stiri muzică simfonică Stiri muzică simfonică
Stiri concerte Stiri concerte
Stiri culturale Stiri culturale
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate

Prezentari opere Romania
Opera Nationala Bucuresti
Teatrul Liric "Elena Teodorini" Craiova
Opera din Brasov
Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Opera Nationala Romana Iasi
Opera Nationala Romana Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Opereta Bucuresti
Opera Comica pentru Copii Bucuresti

Stiri alte categorii
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
OperaRail 2018
OperaRail 2017
OperaRail 2016
RomaniaRail 2015
ChinaRail 2015
OperaRail 2015
OperaRail 2014
OperaRail 2013
OperaRail 2012
OperaRail 2019
Artisti români Artisti români
Leontina Văduva
Teodor Ilincai
Ludovic Spiess
Felicia Filip
Elena Mosuc
Angela Gheorghiu
Articole opere din străinătate Articole opere din străinătate
Teatro Alla Scala Milano
London Royal Opera House
Munchen Bayerische StaatsOper
Arena din Verona
Budapesta Opera
Stockholm Opera Regala
Festivalul Puccini
Ruse Opera
Oslo Operaen
Viena VolksOper
Viena StaatsOper
Stiri opere din strainatate Stiri opere din strainatate
Sofia Opera House

Detalii stire 573

Boema la Salzburg, via Cinema Baneasa

[ Autor Adrian Trasca ]

[ Din categoria Articole OperaNationala.ro ]
[ Subcategorie OperaRail 2013 ]
[ : 2013-03-07 ]
[ Din localitatea Salzburg ]
[ Tara Austria ]

Boema la Salzburg, via Cinema Baneasa

 573 Nu sunt adeptul montarilor moderne, dar uneori acestea pot da o culoare noua unui spectacol. A fost cazul operei "Boema" montata la Festivalul de la Glyndebourne 2012, dar nu si al acestuia de la Salzburg, cu cateva exceptii, nesemnificative, insa pentru a convinge spectatorul sa "adopte" versiunea moderna.

Rudolfo era un tip cu ochelari, gen soarece de biblioteca. Mimi, o fufa cu fusta mini, tatuaj proeminent pe gat si atitudine de "profesionista". Marcello era pregatit pentru a urca pe motocicleta, iar Colline si Shaunard nesemnificativ exprimati. Toata atitudinea timida a lui Mimi, in special in actul 1, se pierde prin atitudinea de fufa "gandita" de regizor, farmecul acesteia disparand fara mila. Dormitorul arata saracacios, dar nesemnificativ, nicio imbunatatire prin prezentarea acestuia in stilul modern. Doar decorul din actul 2, harta Parisului pe un perete urias si, mai ales, un geam urias in spatele scenei, pe care ploua incet, iar o mana scrie "Mimi", apoi, cand aceasta moare, mana sterge scrisul, doar acestea justifica putin montarea in stil modern a operei. Parpignol este coborat din tavan si seamana cu Omul-Paianjen, doar ca avea alta combinatie de culori (galben cu albastru), ceea ce a fost un mic plus pentru varianta moderna, dar defilarea de sfarsit de an nu a avut nicio semnificatie sau prestanta... abia imi amintesc daca a avut loc sau nu.

Scena din actul 3 are loc langa "un han in care picteaza un pictor", dar care in fata are o strada (la propriu! Aceasta trecea prin fata hanului si urca simbolic spre tavan in spatele scenei), iar vis-a-vis... un boutique de cafea si hot-dog. Mimi se ascunde dupa acel cotetz, vanzatorii strang marfa si inchid magazinul... O regie care vrea sa schimbe de dragul schimbarii.

In rest... interpretii se puteau urca in autobuz imediat dupa spectacol sau pleca direct la mare sau la munte. Vocile au fost toate bune, dar nu exceptionale, Mimi iesind insa putin in evidenta. Marcello nu foarte puternic, nici ceilalti, nu cred ca a avantajat pe vreunul montarea moderna a operei. Cu siguranta pe Mimi nu, alias Anna Netrebko... o voce recunoscuta ca fiind foarte buna, aici senzatia fiind ca nu o "auzi" ca intr-o "Boema" clasica.

Mimi moare, fundalul scenei este un perete urias de sticla udat de ploaie, o mana scrie incet "MIMI", apoi, cand aceasta moare, mana sterge scrisul in timpul durerii iubitului care sufera. Stiu ca am descris de doua ori scena finala, dar este ideea care mi-a placut cel mai mult din putinele idei pozitiv inovative din montarea de la Salzburg.

Nota actuala: 9 (din 1 note acordate) - Acorda o nota!



Alte titluri din aceeasi categorie

29-06: Bďż˝ bďż˝ bilanČ› bilanČ› iunie 2019. Vedeta intercontinentalďż˝
Mai rar fac bilanțuri lunare, dar iunie 2019 cred c� merit� o atenție special�. Aceasta pentru c� am reuşit - sau Aida a reuşit! - s� v�d / vedem c�teva spectacole extraordinare! Le voi enumera pe toate, cu precizarea c� voi reven ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

22-03: La tița perduta. Aida la Traviata. Craiova e pe hartă :-)
"Veniți şi cu Aida ?"
Sunt surprins, așa că zic, după o mică pauză, “Da, dacă ne lăsați să intrăm cu ea ..."
"Daaa! Cum să nu ? Vrem să fim pe hartă!" :-)
... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

12-01: Bilant 2018. Aida intră în scenă!
Am intrat în ianuarie 2019, deci e timpul pentru bilantul anului 2018, care cred că va fi unul mic, nici nu prea voiam să îl fac. Aceasta si pentru că nu am multe de scris, călătoriile au trecut în plan secund de când s-a născut, în 2017, fetița ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

29-12-2018: Aida la "Aida". Burgas la Veliko Trnovo
Urm�nd o traditie pe care o astept zadarnic in Rom�nia, la Cetatea Tzarevetz din Veliko Trnovo, fosta capital� a Bulgariei in secolele 12-14, sunt organizate spectacole de oper� de c�tre diferite teatre de oper� din tzara vecin�. Operel ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

30-11-2018: Paiatze cu bebe :-) Aida, prima oară la operă în sală!
Fetița mea cea moțată
este tare-ngândurată
să intre-n apă ori ba
nu ştie fetița mea!


- Ba, tu, măi!
- Oho, da, eu, eu! Eu mă duc la Batumí!

Asa scriam in articolul ... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

In constructie
Româna English Italiana Deutsch Français Espańol
Optiuni
Articole recomandate
Grup stiri opera
Autori articole
Traducatori
Linkuri opera
Linkuri utile
Program lunar
Harta opere Romania
Orase stiri opera
Harti website
Website-ul in Europa
Website-ul in Asia
Website-ul in Romania
Website-ul si Angela Gheorghiu
Website-ul si Elena Mosuc
Website-ul si Teodor Ilincai
Imagini opere
Wallpapere opere
Opere din lume
Opere din Europa de Est
Opere din Europa de Vest
Opere din Europa de Nord
Opere din Africa
Opere din Asia
Opere din Australia
Opere din America de Nord
Opere din America de Sud
Atentie!
Meditatii
Meditatii Cazare Sondaje Meditatii Craiova Dictionar Creare site

Website despre teatrele de opera si opereta din Romania si Europa

© Opera Nationala 2010 - Prezent

Dictionar   Meditatii   Creare site