"Muzica este un raspuns caruia nu i se poate pune nicio intrebare!"
(Nichita Stanescu)
Opera Poze Personalitati Forum Contact
Stiri Opera Nationala
Articole OperaNationala.ro Articole OperaNationala.ro
Opere din Romania Opere din Romania
Opere din străinătate Opere din străinătate
Artisti români Artisti români
Stiri opera Stiri opera
Stiri opereta si muzical Stiri opereta si muzical
Stiri balet Stiri balet
Stiri concerte Stiri concerte
Stiri culturale Stiri culturale
Stiri muzică simfonică Stiri muzică simfonică
Interviuri Interviuri
Alte articole Alte articole
Stiri teatru Stiri teatru
Stiri teatru pentru copii Stiri teatru pentru copii
Bancuri muzicale :-) Bancuri muzicale :-)

Stiri alte categorii
Opere din Romania Opere din Romania
Opera Națională București
Opera Comică pentru Copii București
Teatrul Național de Operetă și Muzical București
Opera Română Craiova
Opera din Brașov
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Opera Națională Română Iași
Opera Nationala Română Cluj-Napoca
Opera Națională Română Timișoara
Teatrul Național de Operă și Operetă din Galați
Opera Maghiara din Cluj-Napoca
Teatrul Național de Operă și Balet Chișinău
Teatrul de Balet Sibiu
Festivalul Opera Nights - Hunedoara, Deva
Teatrul Muzical Ambasadorii București
Teatrul "Stela Popescu" București
Opera Vox Cluj-Napoca
Festivalul Internațional "George Enescu" București
Theater du Soleil Entertainment
Grand Cinema Digiplex Băneasa
Teatrul de Revistă "Constantin Tănase"
Opere din străinătate Opere din străinătate
Arena din Verona
Budapesta Opera
London English National Opera
London Royal Opera House
Milano Teatro alla Scala
Munchen Bayerische StaatsOper
New York Metropolitan Opera
Oslo Operaen
Roma Teatro dell Opera
Ruse Drjavna Opera
Stockholm Royal Swedish Opera
Torre del Lago Puccini
Varna Opera House
Viena StaatsOper
Viena VolksOper
Artisti români Artisti români
Angela Gheorghiu
Cristian Mihăilescu
Elena Moșuc
Felicia Filip
Haricleea Darclee
Ionut Pascu
Leontina Văduva
Lucian Petrean
Ludovic Spiess
Teodor Ilincăi
Stiri teatru Stiri teatru
Teatru la cinema
Spectacole de operă Spectacole de operă
Aida
Asa fac toate (Cosi fan tutte)
Boema
Bărbierul din Sevilia
Carmen
Cavalleria rusticana și Paiațe
Clemența lui Tito
Don Giovanni
Don Pasquale
Elixirul dragostei
Flautul fermecat
Freischutz
Germanicul (Il Germanico)
Gianni Schicchi
Idomeneo, Regele Cretei
MacBeth
Madama Butterfly
Manon Lescaut
Mikado
Nabucco
Nunta lui Figaro
Orfeu în infern
Paiațe
Peer Gynt
Rapirea din Serai
Rigoletto
Romeo și Julieta de Charles Gounod
Samson și Dalila
Simone Boccanerra
Tosca
Traviata
Tripticul (Il trittico)
Trubadurul (Il trovatore)
Turandot
Spectacole de opereta si muzical Spectacole de opereta si muzical
Cartea junglei
Doctor Jivago
Țara surâsului
Femeia, eterna poveste
Frozen
Frumoasa și Bestia
Liliacul
Logodnicul din lună
My Fair Lady
Rebecca
Sânge vienez
Silvia
Sunetul muzicii
Vaduva veselă
Zaraza
Spectacole de balet Spectacole de balet
Corsarul
Don Quijote
Frumoasa din Padurea Adormita
Giselle
Lacul lebedelor
Medea
Spargatorul de nuci
Zorba grecul
Concerte de muzica simfonica Concerte de muzica simfonica
Anotimpurile de Vivaldi
Recviem de Mozart
Recviem de Verdi
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Ateneul Popular Maior Gheorghe Pastia Focșani
Teatrul Alexandru Davila Pitești
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Colibri Craiova
Teatre Dobrogea Teatre Dobrogea
Teatrul Căluțul de mare Constanța
Teatrul de Stat din Constanța
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Elvira Godeanu Târgu-Jiu
Teatre București Teatre București
Teatrul Țăndărică București
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul Gulliver Galați
Teatre București Teatre București
Teatrul Ion Creangă București
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Municipal Drobeta Turnu Severin
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Teatrul Municipal Maior Gheorghe Pastia Focșani
Teatre Republica Moldova Teatre Republica Moldova
Teatrul Național "Mihai Eminescu" din Chișinău
Teatre București Teatre București
Teatrul Național București
Teatre Oltenia Teatre Oltenia
Teatrul Național Caracal
Teatrul Național Craiova
Teatre București Teatre București
Teatrul Național pentru Copii Abracadabra București
Teatre Ardeal Teatre Ardeal
Teatrul Național Târgu-Mureș
Teatre Banat, Crișana, Maramureș Teatre Banat, Crișana, Maramureș
Teatrul Național Timișoara
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul Național Vasile Alecsandri Iași
Teatre București Teatre București
Teatrul Nottara București
Teatrul Odeon București
Teatre Moldova Teatre Moldova
Teatrul pentru copii și tineret "Luceafărul" Iași
Teatre Ardeal Teatre Ardeal
Teatrul Sică Alexandrescu Brașov
Teatre Muntenia (fără București) Teatre Muntenia (fără București)
Teatrul Toma Caragiu Ploiești
Teatrul Tony Bulandra Târgoviște

Greu cu Toscile în Bănie. Tosca grande din bărcutză, vere!

[ Autor Adrian Trasca ]

[ Din categoria Articole OperaNationala.ro ]
[ Subcategorie OperaRail 2018 ]
[ Subcategorie II Opera Română Craiova ]
[ Subcategorie III Tosca ]
[ Data articol: 2018-06-10 ]
[ Din localitatea Craiova ]
[ Tara România ]

Greu cu Toscile în Bănie. Tosca grande din bărcutză, vere!

 2686 "Cupa României este ca o femeie frumoasă pe care vrei să o strângi în bratze! ", se exprima artistico-plastic Devis Mangia, antrenorul echipei de fotbal locale, CS Universitatea Craiova, inaintea finalei competitiei respective, castigata ulterior de echipa olteana. Nu stiu dacă s-a gândit un poco si la frumoasa "Tosca" a lui Puccini - poate că da, tinând cont că este italian si chiar născut la 15 km de Teatro alla Scala din Milano, cea mai importantă scenă de operă din lume, iar in tzara lui si pietrele cântă muzică de operă - dar "Tosca" organizată de Opera Română Craiova în Parcul Romanescu tare greu s-a mai lăsat! Ca o femeie frumoasă! (Frumoasă si neexcitată, as putea spune... că mai văzui io frumoase care pică repede... :D :-) ) ) ) Programat initial în ziua Z, 6.06, spectacolul a fost anulat din cauza ploii. Reprogramat pe 9 si pe 10 - că asa-s oltenii, ambitiosi, "Măi, ploaie, stai că îtzi arăt eu tie! " :-) - se loviră de un adversar tot cu ambâtz, care pe 9 si-a arătat muschii mai evident, programând o drăgălashă furtună în Bănie, iar spectacolul s-a tinut fara decoruri in sala Filarmonicii Oltenia! Abia pe 10, la a treia incercare, Opera din Craiova a dovedit că încăpătzânarea oltenească e mai tare decât ploaia antitoscească si spectacolul a fost prezentat asa cum a fost conceput, in aer liber. Asa că orasul Craiova a avut o primăvară formidabilă, câstigând Cupa EHF la handbal feminin, a doua cupa europeana ca importanta! - "Ce se nashtee din olteeni? Campioni europeeni! " -, apoi Cupa României la fotbal (dupa 25 de ani) si o Tosca grande, vere, in Parcul Romanescu.


Am fost sfătuit să nu scriu acest articol. "Adi, vrei să te certzi chiar cu toată lumea?" Nu, nu vreau să mă cert cu toată lumea - doar cu o parte din lume :-) -, dar nu inteleg de ce lumea nu intelege că nu e perfectă! (Nu sunt nici măcar eu, darmite lumea! :-) ) ) ) Am cunoscut oameni extraordinari care au conceput spectacole extraordinare, dar chiar si acestea nu sunt perfecte! Si, mai ales, exista alte puncte de vedere decat cele ale regizorului, de exemplu, nu neaparat bune sau rele, pur si simplu altfel. Si atunci de unde atâta adversitate fatză de unele articole ale mele, mai alea că, inclusiv recitindu-le, nu am găsit nici măcar urme de răutătzi in ele?! Glume, da, - sau băscălie, asa mi s-a zis - dar glume slesh băscălie fac inclusiv pe seama mea!, scopul articolelor mele tocmai acesta este, gluma în aproape orice posibil context, încercând să realizez mici "Boeme", umor amestecat cu tragicul din majoritatea operelor.

Deci... acest articol este un nou prilej de ceartă? Imi place sa cred ca nu, mai ales ca am mai scris despre spectacole ale Operei din Craiova. Daca mi-a placut ceva, am scris - si nu cu intentia de a lăuda aiurea -, daca nu mi-a placut ceva, am scris iar - si de aici mi s-au tras unele reprosuri, cele care m-au determinat sa scriu randurile de mai sus. Revin cu ideea ca oricat de bun ar fi un spectacol, el poate fi aproape perfect, dar nu perfect si mai adaug că eu nu caut, ca unii "critici", să scot defectele in evidenta, dar le mai remarc uneori. Repet, uneori! Poate nici jumatate din defectele detectate nu le-am transcris in articole, asa de "rău" sunt! Insă, da, mai descriu si erori si nu inteleg de ce cineva care vede ca am descris 8-9 lucruri bune si 1-2 erori retzine - ghici ce? - numai descrierea erorilor! Poftim?!?

Da, asa se intamplă! Ar trebui sa scriu ori numai de bine, caz in care mi-as atrage apelativul de pupin-undeva :-) , ori numai de rău, caz in care s-ar uita lumea urât la mine când m-ar intalni. Asa ca prefer varianta actuală, reală, cea in care observ si bune, si rele. Că si eu scriu si bine, si rău, nu dă einşteineala pe dinafară din mine. :-)


Fu prima oară când Parcul Romanescu fu gazda unui spectacol adevărat de operă. Precizarea "adevărat" este necesară, deoarece tot in acest parc există un teatru de vară in care s-au mai organizat spectacole "mai mici". De data aceasta insa, decorurile au fost grandioase si amplasate in poate cel mai frumos loc din parc si din oras, sub podul suspendat. Iar este necesară expresia "poate cel mai frumos loc", deoarece Parcul Romanescu, ca si orasul, are multe locuri frumoase, fiind chiar atestat oficial in acest sens, in 1900 planurile arhitectului Edouard Redont primind medalia de aur la Expozitia Universala de la Paris!

Parcul a fost mosia si gradina familiei Bibescu, cumparata de stat la inceputul anului 1848. Evenimentele politice ulterioare au amanat planurile initiale cu vreo 50 de ani - cam atat dura, ca si in prezent, până se trecea de la planuri la fapte :D -, abia in 1898, cand Nicolae Romanescu a devenit primar al Craiovei, repunându-se problema in prim plan si chiar in practica. Dupa doar 5 ani, in 1903, parcul a fost inaugurat, la eveniment fiind prezent insusi regele Carol I.

Parcul "Nicolae Romanescu" este cel mai mare parc natural din estul Europei, iar ca întindere se află pe locul doi în România, aproximativ 90 de ha, după Herăstrău din Bucuresti. Obiectivele principale sunt Podul Suspendat, Castelul Fermecat, lacul, fantana din mijlocul lacului, Glorieta (cupola belvedere, aflata la intrare), podul de piatra (care imita crengi de copaci), Gradina Zoologica (una dintre cele mai vechi din România! ) si Hipodromul.


Deeeeci... să despicăm Tosca oltenească in patru! :-) Mă rog, vorba vine, mai ales că ea e despicată deja în trei. Cum de către cine, vere? De jupân tat-su, nen-tu Puccini, că el o împărtzí în trei! Acte! :-) Dar socoteala de la Torre del Lago - torredellagoească :-) - nu se potriveste cu aia oltenească! :-) In Parcul Romanescu din Craiova, Opera din localitate a organizat-o snur, in linie continuă, fara pauze, pentru a nu impinge ora de terminare foarte tarziu, ora de inceput fiind oricum foarte târzie, 22 - cea mai târzie oră la care am vazut vreodată incepând un spectacol de operă! -, si aceasta justificat, pentru a prinde in deplin intuneric efectele de lumini prevazute. Si a reusit "snurul" impărtzindu-se scena in trei părtzi beneficiind de spatiul larg pus la dispozitie de contemporanii regelui Carol I. :-)

In partea din mijloc e un ecran mare, dreptunghiular, din pânză. Momentan pe el este proiectat un mare ochi albastru, simbol al... nu stiu a sau al cui, dar e frumos. :-) Observ si o drona in dreapta spectatorilor, probabil va filma de sus la in moment dat. Si mai in dreapta (mea), la 6-7 metri, e lacul, pe care sunt cateva bărci cu oameni care asteapta spectacolul, iar malul celalalt - aflat nu prea departe, intrucat aici "se strânge" lacul pentru "a trece" pe sub pod - e plin ochi cu oameni. Si cică nu vine lumea la Craiova la operă... Vine, dacă are ce vedea!

Drona se inalta, orchestra vine pe treptele dinspre Castelul Fermecat, aflat in stânga. Anuntul "vă rugăm să vă ocupati locurile în sală! " stârneste zâmbete :-) , dar in aceasta seara Parcul Romanescu e o sală de operă!

Pe ecran e proiectata cupola bisericii Sant`Andreea della Vale, aflată in centrul Romei, locul de desfasurare al primului act. Angelotti apare de langa piciorul podului (aflat in stanga scenei) si nu coborând de pe pod pe o sfoară ca Tarzan, asa cum ma gândisem eu. :-) In laterala stanga a scenei, cea rezervata primului act, sunt 5 statuete ingeri in linie, altarul, statuia madonei, apoi capela familiei Attavanti. Tot de pe scarile din stanga vine sacristanul, apoi Mario.

"Ce faci?"
"Recit Angelus! "

Mario dă cu mâna "la o parte", iar pe piciorul podului, construit din dale neregulate de pietre, e proiectat acum tabloul la care lucrează! Imaginea e frumoasă, denivelarile piciorului podului dau un aer artistic modern tabloului. Si poate fi transformata si in gluma - apropo de ceea ce scriam mai devreme - dacă Mario nu-si baga mintile in cap si mai pictează piciorul podului, vine Primaria si il amendează pentru măzgălirea spatiului public. :-)

"Dă-mi culorile! "

Tosca vine tot pe aceleasi scări. Rochie crem-închis, brunetă, buchet de flori albe in mâini, diademă.

"Arde în Tosca o iubire nebună! "

Arde, dar se mai aude si câte o broască orăcăind în lac. :-)

"Dar... fă-i ochii negri..."

Scarpia, desfrânatul bigot, coboară insotit de cativa zbiri. E in costum bleu cu modele aurii si are pe deasupra o pelerină neagră.

"Acea lovitură de tun a fost o mare eroare! "

Pictura lui Mario nu mai e proiectata pe pod de când a plecat Floria. In stanga, in capul scarilor, se văd luminite. Acestea coboara sacadat, treapta cu treapta, pentru "Te deum".

"Deja veninul dă roade! "

Pe piciorul podului arde mocnit o flacără galbenă.

"Trei zbiri! O trăsură! Urmăreste-o! Pleacă! Repede! "

Pe piciorul podului sunt lumini in forma de flori. Intunericul s-a lăsat, din stânga, pe trepte, vin acum lumini rosii! In spate, pe ecran, flăcările au cuprins inclusiv Sant`Andreea della Vale! Grupul cu luminile rosii a ajuns pe scenă, Sant`Andreea e complet in flăcări!

VA
TOSCA!


Actul al doilea vine fara pauza, iar pe ecran e interiorul unui castel, probabil al Palazzo Farnese, care acum e ambasada Frantzei in Italia si nu se viziteaza. O fereastră care se roteste usor in jurul propriei axe e proiectata pe piciorul podului. Pe scenă e o masă foarte faină, probabil mobilă de lux veche. Mai sunt un scaun cu spatar inalt si cateva trepte rotunde, cu margini aurii, care formează o mică scenă.

"Aprí! "
"Deschide fereastra! "

Floria si grupul ei cântă sus, pe pod, sunt luminati când Scarpia ordonă deschiderea ferestrei si dispar in intuneric impreuna cu fereastra proiectata pe pod la "închiderea" acesteia.

"Unde e Angelotti?"

Sus, pe pod, mai in dreapta, e aprins un sir de vreo 10 lumini rosii, aflate la distanta de vreun metru una de cealalta. Jos, pe scena, in dreapta, doua ferestre mari sunt luminate rosu, Mario e aratat legat, zbătându-se, "cu un inel de fier in jurul fruntzii".

"Taci! Dispretzuiesc durerea! "

"În fântână... în grădină! "

Pe pod trec agale doi tamburi olteni bătând ritmat in tobe.

"Am trăit pentru artă,
am trăit pentru iubire"

Pe ecran e un pumnal urias, Tosca ia unul real de pe masă.

"Te sufocă sângele? Mori, blestematule! "

Podul e pătat cu frunze verzi. Apoi rosii si mov, câte una, câte una.

"Si-n fatza lui tremura toată Roma! "


Se văd stelele. Nu se dă pauză. Pe ecran apare o cupolă, in fatza ei e o apă si cerul instelat. Actiunea se muta in dreapta, unde e un zid de cetate cu câteva creneluri si o scară pe la mijloc. Un zbir cu o lampă de veghe patrulează. Se aud acordurile ariei magice. Doi soldati il aduc pe Mario.

"Stelele străluceau,
o sărutări dulci, o dulci alintări,
Timpul a trecut,
iar eu voi muri
disperat
Si niciodată n-am iubit viatza
atat de mult,
atat de mult! "

Vine Tosca. In timp ce ea povesteste, pe ecran se construieste 3D un interior de cetate maro si austeră ce seamănă a inchisoare medievală.

"Tu,
cu mâna ta,
l-ai ucis?"

"Mâini dulci,
tandre
si pure! "

Dar mâinile-i nu-i mai sunt pure si pe piciorul podului e proiectat Sant`Angelo, iar statuia arhanghelului Mihail sus, pe pod.

"Mergem la Civitavecchia, o navă ne asteaptă si vom fugi pe mare! "

Floria il imbrătzisează, apoi fuge-ntr-o parte. Scena e luminată albastru, intră soldatzii cu pushti, 4 in spate, 4 intr-un genunchi in fatză, "FOC! "

"Repede! Repede! Ridică-te! Ridică-te! Mario! Mario! E mort! E mort! "

Se aruncă dintre creneluri. Pe ecran, castelul-închisoare si, alături, Sant`Angelo pe piciorul podului, se prabusesc lent cu zgomote apocaliptice.



Oreahovo este o mică localitate bulgărească de mare insemnatate pentru istoria României. Există si in Bucuresti o mare stradă care îi poartă numele. Nu îi este dedicată personal, ci luptelor importante care au avut loc acolo si din care românii au iesit învingători, rezultatul ulterior (shi) al acelor victorii măretze fiind însăsi independentza României fatză de Imperiul Otoman după o perioadă de peste 500 de ani in care acesta shi-a băgat coada cât a putut in conducerea tzărilor române de la nordul Dunării.

Pentru cine nu stie sau nu si-a dat inca seama despre ce localitate am scris, Oreahovo in româneste se spune Rahova!

De acolo au venit 4 tanti in etate - 4 băbutze, in româna directă - să vadă "Tosca" oltenească! Una dintre dânsele, pe nume Crizantema, stia româneste � că asa a vrut ea să invete, ca omagiu că românii i-au ajutat familia, străbunii, exact in perioada despre care tocmai am scris, cea a conflictului cu turcii din 1877-1878!

Adicăăă... a invatat româneste ca să ce? Pentru ce? Dar de ce? A?
Multi români nu invata să vorbeasca si sa scrie româneste corect, ce să mai vorbim de omagiu... Că nesimtirea, prostia si dispretul gratuit fatză de valorile românesti sunt la putere acumm...

Al doilea shoc a fost că nu erau 4 (patru) bulgari, ci 24! Două-zeci-si-patru! Dvadeset-i-cetiri! Si mai venisera la spectacole la Craiova, nu era primul sau vreo intamplare! Da, un grup de 24 de bulgari a traversat Dunarea cu bacul - la CivitaBechet :-) -, a luat microbuzul până la Craiova, urmând ca după spectacol, noaptea, să facă traseul invers... noaptea... microbuz � bac... peste Dunăre � noaptea... peste Dunăre noaptea...

24???

Eu, in 6 ani, am reusit să conving să meargă de la Bucuresti la Opera din Ruse, acelasi numar de kilometri ca de la Rahova la Craiova, fix 3 persoane! Nici măcar pe propriul meu frate nu am reusit sa-l conving... Iar bulgarii dintr-un sat (cinci mii de locuitori! ) dintr-o tzară mai săracă decât a noastră, s-au strâns 24??? Două zeci si patru??? Cu trambalare cu bac peste Dunăre, microbuz apoi si la fel inapoi, in acest caz returul fiind planificat dupa miezul noptii??? Să treci Dunărea cu bacul la 1 noaptea pentru a vedea o operă la Craiova??? Cum e posibil asa ceva?

Va spun cu toată sinceritatea ca toata seara - si am avut tren după 2, 30 in noapte - nu mi s-a mutat gândul de la faza asta si m-am simtit asa... cum să vă spui io... mic! Mic, mic si întrebător... Oare românii nu sunt în stare să se deplaseze în alt oras pentru a vedea un spectacol? Exceptându-mă pe mine, mai stiu doar din auzite de câte cineva care a mers de la Bucuresti la Brasov pentru a vedea o operă, dar in niciun caz nu am vazut sau macar auzit de vreun autocar, autobuz, microbuz sau cărutză plină cu melomani români cu tingiri si ulcele mergând de la Galiciuica la Craiova sau de la Becicherecu Mic la Timisoara ca să vadă un spectacol de operă! In schimb, am vazut autocare cu danezi, nemti, austrieci, englezi, italieni, dar acum chiar si bulgari? Chiar si bulgari, dom`le? Chiar si d-ăstia, pe care multzi "de-ai nostri" ii consideră - scuzati expresia - mai prosti decât noi?


Pentru final, am o singură idee-intrebare: pe când �Un bel di, vedremo! " cu un "Abraham Lincoln" intr-o aparitie dinspre fântâna arteziană din mijlocul lacului? ;-)
Corul mut sub cerul instelat in intunericul Parcului Romanescu...


Distributia:
Floria Tosca: Joanna Parisi
Mario Cavaradossi: David Banos
Scarpia: Enrico Marucci

Dirijor: Walter Attanasi
Regia: Antoniu Zamfir
Scenografia: Rasvan Draganescu

Nota actuala: 3.89 (din 9 note acordate) - Acorda o nota!



Alte titluri din aceeasi categorie

01-01: Carmen doppia la Arena di Verona. Final de Festival 2024
25 iulie și 7 septembrie 2024

Aida: "Tati, aia e un fel de cortină?"

"Unde e toreadorul?"
"Nu e!"
"Ä‚la e Don Jose?"
"Nu! Vine mai târziu!"

Apoi ... "Uite caii! Uite caii!"

... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

01-01: Aida cu raze la Arena di Verona
21 iulie 2024

Arena di Verona face ceea ce am zis eu - și reiau acum - că orice teatru de operă care se respectă ar trebui să facă: prezintă două versiuni ale aceleiași opere, una clasică și una modernă. Pe lângă vechea,
... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

01-01: Rigoletto sau Regele se amuză. Isi, a Pari!
5 iunie 2022

Paris. Teatre d`Athenee. Rigoletto. Le roi s`amuse! Ici, a Paris!
Paris. Teatrul Ateneului. Rigoletto. Regele se râde. Aici, la Paris!

Evident, "se râde" e o formă modernă, dulitâliană, de expr
... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

01-01: Barbierul din FrecciaBianca Firenze - Sevilia
18 iulie 2024

"Il treno Alta Velocita FrecciaBianca per Siviglia e in partenza da binario cinque"
"Trenul de mare viteză FrecciaBianca pentru Sevilia va pleaca în curând de la peronul cinci"

Anunțul se aude
... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

31-12-2024: Mihai întâi! Primul nani! Paiață, dă-mi dumu!
București, Opera Națională, 17 aprilie 2022

Cei care spun că nu se poate sunt rugați să tacă și să îi lase să încerce pe cei care cred că se poate!

Am vrut la 1 an și 8 luni. Cum fusese cu Aida. Am vrut în
... [ continuare ]
[ Autor Adrian Trasca ]
Din categoria Articole OperaNationala.ro

In constructie
Româna English Italiana Deutsch Français Español
Optiuni
Articole recomandate
Cautare
Autori articole
Traducatori
Linkuri opera
Linkuri utile
Program lunar
Harta opere Romania
Orase stiri opera
Harti website
Website-ul in Romania
Website-ul in Europa
Website-ul in Asia
Website-ul in Africa
Website-ul si Angela Gheorghiu
Website-ul si Elena Mosuc
Website-ul si Teodor Ilincai
Imagini opere
Wallpapere opere
Opere din lume
Opere din Europa de Est
Opere din Europa de Vest
Opere din Europa de Nord
Opere din Africa
Opere din Asia
Opere din Australia
Opere din America de Nord
Opere din America de Sud
Atentie!
Meditatii
Meditatii Cazare Sondaje Meditatii Universitatea Craiova Dictionar Creare site
Prezentari opere Romania
Opera Nationala Bucuresti
Teatrul Liric "Elena Teodorini" Craiova
Opera din Brasov
Opera Nationala Romana Cluj-Napoca
Opera Nationala Romana Iasi
Opera Nationala Romana Timisoara
Teatrul National de Opera si Balet Constanta
Teatrul Muzical "Nae Leonard" Galati
Teatrul National de Opera si Balet Chisinau
Teatrul de Opereta Bucuresti
Opera Comica pentru Copii Bucuresti

Articole OperaNationala.ro
ChinaRail 2015
OperaRail 2012
OperaRail 2013
OperaRail 2014
OperaRail 2015
OperaRail 2016
OperaRail 2017
OperaRail 2018
OperaRail 2019
OperaRail 2020
OperaRail 2021
OperaRail 2022
OperaRail 2023
OperaRail 2024
RomaniaRail 2015
Bilanțuri

Website despre teatrele de opera si opereta din Romania si Europa

© Opera Nationala RO 5 noiembrie 2009 - Prezent

Dictionar   Meditatii   Creare site