Acasă la Romeo și Julieta
[ Autor Adrian Trasca ]  În Verona, oraşul celebrilor îndrăgostiţi Romeo şi Julieta, "mutaţi" în nemurire de William Shakespeare, nu putea lipsi un spectacol cu acest subiect. Există mai multe creaţii pe acest subiect ultracunoscut, dar opera lui Charles Gounod a fost cea aleasă pentru acest festival. Iar decorurile nu au fost clasice, aşa cum au fost la majoritatea spectacolelor, ci moderne, poate pentru a arăta că Arena poate prezenta şi spectacole în acest fel.
Pe culoarele dintre scaunele spectatorilor s-au aflat câteva rânduri de tineri. Aşa a început spectacolul. Aceştia au urcat apoi pe scenă şi au completat decorul de acolo: o structură de fier pe trei niveluri în formă de semicerc, pe fiecare etaj fiind artişti, iar în centru o sferă uriaşă. Romeo şi Julieta se aflau printre ei, dar "identificarea" lor are loc mai târziu, atunci când aceştia "scapă" de costumele iniţiale şi rămân în ceva mult mai simplu, dar distinct faţă de ceilalţi de pe scena. Julieta este sus, pe o cuşcă de fier, care poate fi considerată şi ca fusta acesteia, dar care poate fi şi interpretată ca mulţimea piedicilor care stau în calea iubirii ei pentru Romeo. În acelaşi timp, cuşca are rol şi de balcon, Romeo cântându-i Julietei de la nivelul scenei, ea aflată, reamintesc, sus, pe cuşcă, iar apoi punând o scară pentru a ajunge la inima iubitei lui.
Din păcate, ploaia a întrerupt spectacolul din 21 iulie. A început la prima pauză - adică am văzut primul act complet - şi a căzut necontenit, astfel încât organizatorii au fost nevoiţi să anuleze continuarea reprezentaţiei fără să returneze banii pe bilete. Nedrept, însă, pentru spectatori, care au văzut numai un act din cinci. E drept că nu este vina organizatorilor pentru venirea ploii, dar nici a spectatorilor, caz în care aceştia ar trebui cumva recompensaţi, fie prin returnarea unei părţi din suma plătită pe bilete, fie prin acordarea unei reduceri din preţul de achiziţie de bilete pentru alte spectacole. |
Nota actuala: 9 (din 1 note acordate) - Acorda o nota!
Alte titluri din aceeasi categorie01-01: Carmen doppia la Arena di Verona. Final de Festival 2024 25 iulie și 7 septembrie 2024
Aida: "Tati, aia e un fel de cortină?"
"Unde e toreadorul?"
"Nu e!"
"Ăla e Don Jose?"
"Nu! Vine mai târziu!"
Apoi ... "Uite caii! Uite caii!"
... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
01-01: Aida cu raze la Arena di Verona 21 iulie 2024
Arena di Verona face ceea ce am zis eu - și reiau acum - că orice teatru de operă care se respectă ar trebui să facă: prezintă două versiuni ale aceleiași opere, una clasică și una modernă. Pe lângă vechea, ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
01-01: Rigoletto sau Regele se amuză. Isi, a Pari! 5 iunie 2022
Paris. Teatre d`Athenee. Rigoletto. Le roi s`amuse! Ici, a Paris!
Paris. Teatrul Ateneului. Rigoletto. Regele se râde. Aici, la Paris!
Evident, "se râde" e o formă modernă, dulitâliană, de expr ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
01-01: Barbierul din FrecciaBianca Firenze - Sevilia 18 iulie 2024
"Il treno Alta Velocita FrecciaBianca per Siviglia e in partenza da binario cinque"
"Trenul de mare viteză FrecciaBianca pentru Sevilia va pleaca în curând de la peronul cinci"
Anunțul se aude ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
31-12-2024: Mihai întâi! Primul nani! Paiață, dă-mi dumu! București, Opera Națională, 17 aprilie 2022
Cei care spun că nu se poate sunt rugați să tacă și să îi lase să încerce pe cei care cred că se poate!
Am vrut la 1 an și 8 luni. Cum fusese cu Aida. Am vrut în ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
|