Barbierul din Plovdiv ... din Sevilla. Sevilskiat brîsnar
[ Autor Adrian Trasca ] Am plecat spre Plovdiv cu gandul la Teatrul Antic Roman, destul de bine conservat acolo, obiectivul turistic numarul 1 al orasului. Prin iunie, Opera din Plovdiv organizeaza spectacole acolo, dar acum, septembrie fiind, probabil ca s-a considerat ca e prea frig, asa ca spectacolul nu a avut loc acolo, ci in sala Operei sau, conform denumirii ei oficiale, "Filarmonica de Stat".
Sala nu este deloc spectaculoasa, dimpotriva, este construita in stil comunist si nu este nici prea mare. Numarul de spectatori nu a fost nici el foarte mare, desi era vorba de o premiera. La acest fapt cred ca a contribuit si lipsa totala a afiselor din oras, eu cu greu gasind unul si acela in apropiere de sala Operei.
Spectacolul a inceput, iar frumoasa uvertura a "Barbierului din Sevilla" umple sala. Finalul ei este urmat de spectacol, dar scena este practic discret luminata, iar decorurile sunt simple: trei placaje mari de pal nemelaminat pe care sunt montate ferestre si scara de la intrare. Iar la pauza, ... surpriza, acestea sunt demontate cu bormasina (! ) si intoarse pe partea cealalta, parte pe care se afla decorurile interiorului camerelor. Logic pe undeva, dar parca prea din topor miscarea, chiar daca a fost facuta in pauza si "muzica" bormasinii sa spunem ca nu deranja.
Vocile nu au fost niciuna extraordinare, cam la nivelul marimii si prestantei orasului. Rossina a fost interpretata cel mai bine, daca nu il pun la socoteala pe Don Basilio, foarte bun, desi cam tanar. Si mi-a placut ca scenariul a dat sens intoarcerii lui Don Basilio in camera dupa ce toti ii spusesera ca este bolnav: Almaviva ii daduse 2 bani de aur ca sa plece, unul cazuse pe jos, nu reusise sa il ia din prima si, dupa ce e dat afara de toti din camera, avarul se intoarce dupa banul ramas pe podea.
Una peste alta, un spectacol de vazut daca esti in oras, dar nu mai mult de atat. |
Nota actuala: 9 (din 1 note acordate) - Acorda o nota!
Alte titluri din aceeasi categorie01-01: Carmen doppia la Arena di Verona. Final de Festival 2024 25 iulie și 7 septembrie 2024
Aida: "Tati, aia e un fel de cortină?"
"Unde e toreadorul?"
"Nu e!"
"Ä‚la e Don Jose?"
"Nu! Vine mai târziu!"
Apoi ... "Uite caii! Uite caii!"
... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
01-01: Aida cu raze la Arena di Verona 21 iulie 2024
Arena di Verona face ceea ce am zis eu - și reiau acum - că orice teatru de operă care se respectă ar trebui să facă: prezintă două versiuni ale aceleiași opere, una clasică și una modernă. Pe lângă vechea, ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
01-01: Rigoletto sau Regele se amuză. Isi, a Pari! 5 iunie 2022
Paris. Teatre d`Athenee. Rigoletto. Le roi s`amuse! Ici, a Paris!
Paris. Teatrul Ateneului. Rigoletto. Regele se râde. Aici, la Paris!
Evident, "se râde" e o formă modernă, dulitâliană, de expr ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
01-01: Barbierul din FrecciaBianca Firenze - Sevilia 18 iulie 2024
"Il treno Alta Velocita FrecciaBianca per Siviglia e in partenza da binario cinque"
"Trenul de mare viteză FrecciaBianca pentru Sevilia va pleaca în curând de la peronul cinci"
Anunțul se aude ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
31-12-2024: Mihai întâi! Primul nani! Paiață, dă-mi dumu! București, Opera Națională, 17 aprilie 2022
Cei care spun că nu se poate sunt rugați să tacă și să îi lase să încerce pe cei care cred că se poate!
Am vrut la 1 an și 8 luni. Cum fusese cu Aida. Am vrut în ... [ continuare ] [ Autor Adrian Trasca ] Din categoria Articole OperaNationala.ro
|